رتبه‌بندی حرفه ای دانشگاه های دنیا

راهنمای پذیرش و بورس تحصیلی آلمان،آمریکا،انگلیس،کانادا،نیوزیلند،استرالیا،هند،مالزی،ژاپن،ایتالیا،فرانسه،دوبی و ...

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

رتبه‌بندی حرفه ای دانشگاه های دنیا

 

 

در مقایسه با رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های دنیا، رتبه‌بندی حرفه‌ای دانشگاه‌های دنیا نخست در سال ۲۰۰۷ توسط مدرسهٔ عالی ملی معدن پاریس بنیان گذاشته شد که به اندازه‌گیری کارایی هر دانشگاه در اصول حرفه‌ای می‌پردازد. شاخص اصلی این رتبه‌بندی تعداد مدیران اجرایی ارشد در میان ۵۰۰ شرکت مطرح دنیاست (از لحظ سودآوری) که بر اساس دانشگاهی که آنان درس خوانده‌اند محاسبه می‌شود. رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های دنیا و رتبه‌بندی حرفه‌ای دانشگاه‌های دنیا می‌توانند مکمل یکدیگر در نظر گرفته شوند چرا که به ترتیب قابلیت دانشگاه‌ها را در زمینهٔ آموزشی و در زمینهٔ سودآوری اقتصادی نشان می‌دهد.

 

 

دانشگاهکشوررتبه کلی جهانی
در سال ۲۰۰۹
دانشگاه توکیو ژاپن ۱
دانشگاه هاروارد آمریکا ۲
دانشگاه استنفورد آمریکا ۳
دانشگاه واسدا ژاپن ۴
دانشگاه ملی سئول کره جنوبی ۵
هاش ا سه فرانسه ۶
دانشگاه دوک آمریکا ۷
دانشگاه آکسفورد انگلیس ۷
دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا ۷
دانشگاه انا فرانسه ۱۰


:: موضوعات مرتبط: اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا , اخذ پذیرش از دانشگاههای آلمان , اخذ پذیرش از دانشگاههای کانادا , اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش , اخذ پذیرش از دانشگاههای انگلستان , اخذ پذيرش از دانشگاههاي استراليا , اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزیلند , اخذ پذیرش از دانشگاههای ترکیه , اخذ پذیرش از دانشگاههای مالزی , اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ , ,
:: برچسب‌ها: رتبه‌بندی حرفه ای دانشگاه های دنیا , رتبه‌ بندی دانشگاه های دنیا , اخذ پذیرش , اخذ پذیرش تحصیلی , اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ , اخذ پذیرش از دانشگاههای ترکیه , اخذ پذيرش از دانشگاههای استراليا , اخذ پذیرش از دانشگاههای کانادا , اخذ پذیرش از دانشگاههای فرانسه , اخذ پذیرش از دانشگاههای ایتالیا , اخذ پذیرش از دانشگاههای مالزی , اخذ پذیرش از دانشگاههای ارمنستان , اخذ پذیرش از دانشگاههای مجارستان , اخذ پذیرش از دانشگاههای قبرس , اخذ پذیرش از دانشگاههای دبی , اخذ پذیرش از دانشگاههای دوبی , اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزیلند , اخذ پذیرش از دانشگاههای سوئد , اخذ پذیرش از دانشگاههای آلمان , اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش , اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا , اخذ پذیرش از دانشگاههای انگلستان , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای فیلیپین , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های نروژ , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای ترکیه , اخذ پذيرش تحصیلی از دانشگاههاي استراليا , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای کانادا , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای فرانسه , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای ایتالیا , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای مالزی , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای ارمنستان , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای مجارستان , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای قبرس , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای دبی , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای دوبی , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های نیوزیلند , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای سوئد , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای آلمان , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی فیلیپین , اخذ پذیرش تحصیلی نروژ , اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه , اخذ پذيرش تحصیلی استراليا , اخذ پذیرش تحصیلی کانادا , اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه , اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا , اخذ پذیرش تحصیلی مالزی , اخذ پذیرش تحصیلی ارمنستان , اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان , اخذ پذیرش تحصیلی قبرس , اخذ پذیرش تحصیلی دبی , اخذ پذیرش تحصیلی دوبی , اخذ پذیرش تحصیلی نیوزیلند , اخذ پذیرش تحصیلی سوئد , اخذ پذیرش تحصیلی آلمان, اخذ پذیرش تحصیلی اتریش , ,
:: بازدید از این مطلب : 2254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : پنج شنبه 15 فروردين 1394

اطلاعات لازم جهت اخذ پذيرش دانشگاه های اتریش



با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد، توصیه می شود که داوطلبان مدارک خود را هر چه زودتر به ما ارایه کنند. رشته های تحصیلی ای که احتیاج به آزمون ورودی دارند (دانشگاه های پزشکی، دانشگاه و دانشکده های هنر): مهلت تقاضای شرکت در آزمون ورودی برخی رشته ها تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می باشد.


پس بسیار مهم است که داوطلب در فرصت کافی به آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کند. مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. 
در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین 4 هفته تا 6 هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند. 
در مورد رشته های هنر, قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است. و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی ( اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمیشود. حضور فرد در آزمون الزامی است ( فرستادن نمونه کار کافی نمیباشد).تاریخ برگزاری آزمونهای عملی هر ترم در وب سایت دانشگاه اعلام میشود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیاز به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای دانشگاه ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگذاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انزمام این برگه به شما ویزای ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید.

 

نکته :
اگر شخصي ديپلمه باشد يعني 12 سال تحصيل کامل داشته باشد نمي تواند مستقيماٌ براي دانشگاه هاي اتريش اقدام نمايد بلکه بايد قبولي در کنکور سراسري را داشته باشند تا بتوانند براي کالج اقدام کنند. کالج در اتريش تقريبا دو ترم است و اين کالج ها فقط به زبان آلمانی هستند

توجه مقطع ليسانس: اگر شخصي در ايران ليسانس دانشگاه آزاد باشد نمي تواند براي فوق ليسانس نا پيوسته اقدام کند بلکه بايد براي مقطع فوق ليسانس پيوسته درخواست دهند و بعد از ورود به دانشگاه درخواست ارزشيابي مدارک تحصيلي خود را دهد که آنجا معلوم مي شود از کدام ترم ليسانس مي تواند تحصيلات خود را شروع کند و پيوسته تا فوق ليسانس ادامه دهد
توجه مقطع فوق ليسانس:ليسانسيه هاي دانشگاه هاي دولتي ميتوانند براي فوق ليسانس اقدام کنند اما اين باز هم بستگي به خود دانشگاه در اتريش دارد زيرا سطح تحصيل اتريش نسبت به ايران يک سال جلو تر است و شايد بعضي از واحد هاي آنها را بپذيرند و يک سال پايين تر بنشيند و بعد مي تواند ادامه تحصيل دهد .

البته بطور کلي بايد مدارک تحصيلي به اتريش فرستاده شود و خود دانشگاه با توجه به ريز نمرات متقاضي تعيين کند که شخص از چه ترمي در اتريش مي تواند شروع به ادامه تحصيل نمايد.

توجه مقطع دکترا: براي دکترا در اتريش خيلي سخت مي توان اقدام کرد زيرا بايد در اتريش استاد راهنما پيدا شود و معمولا اين امر با موفقيت امکان پذير. به دانشجويان متقاضي دوره دکترا پيشنهاد شود که حتماٌ اول دوره فوق ليسانس بگذرانند و بعد براي دکترا اقدام کنند.
 

مهلت ثبت نام و گرفتن مدارک

برای ترم تابستانه تا 1 فوریه و زمستانه تا 1 سپتامبر

مدت زمان گرفتن پذیرش بین 8 تا 16 هفته

زبان

اكثر دانشگاه های اتريش رشته ها را به زبان آلمانی برگزار مي كنند و رشته های به زبان انگلیسی محدود هستند. شما برای ورود به دانشگاه نياز به گذراندن دوره زبان آلمانی داريد. شما می توانيد اين دوره را در ايران نيز بگذرانيد.



:: موضوعات مرتبط: اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعات لازم جهت اخذ پذيرش دانشگاه های اتریش , راهنمای تحصیل در اتریش , راهنمایی انتقال دانشجو از اتریش به ایران , معرفی نظام آموزشی اتریش , راهنمای مدرک TOEFL , بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , نحوه اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , تحصيل در دانشگاههای اتریش , اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , اخذ پذیرش , اخذ پذیرش تحصیلی , اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی اتریش , ,
:: بازدید از این مطلب : 1729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : پنج شنبه 2 اسفند 1393

مدارک لازم جهت اخذ پذيرش دانشگاههای اتریش

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی اول سپتامبر و برای ترم تابستانی اول فوریه است و تمامی مدارک مورد نیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. این تاریخ ها غیرقابل تمدید هستند. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد، توصیه می شود که داوطلبان مدارک خود را هر چه زودتر به ما  ارایه کنند. رشته های تحصیلی ای که احتیاج به آزمون ورودی دارند (دانشگاه های پزشکی، دانشگاه و دانشکده های هنر): مهلت تقاضای شرکت در آزمون ورودی برخی رشته ها تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می باشد. پس بسیار مهم است که داوطلب در فرصت کافی به آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کند.

مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین 4 هفته تا 6 هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند.

در مورد رشته های هنر, قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است. و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی ( اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمیشود. حضور فرد در آزمون الزامی است ( فرستادن نمونه کار کافی نمیباشد).تاریخ برگزاری آزمونهای عملی هر ترم در وب سایت دانشگاه اعلام میشود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیاز به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای ما  ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگذاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انزمام این برگه به شما ویزای ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید.

مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند. ترجمه رسمی مدارک (با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش) بايد به زبان آلمانی يا انگليسی باشد.

 فرم پر شده و امضا شده ی درخواست پذیرش

شرح حال مختصر(یک یا دو صفحه) با عکس به زبان آلمانی یا انگلیسی
ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن

ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن

ترجمه و کپی پیوست شده ی کارنامه قبولی در کنکور سراسری و یا دانشگاه آزاد در رشته و مقطع مورد درخواست (در صورتیکه درایران هنوز در این رشته ثبت نام نکرده اید)

ترجمه و کپی پیوست شده ی گواهی دانشگاه مبنی بر اینکه در ترم جاری دانشجوی تمام وقت و رسمی آن دانشگاه هستید و از ادامه تحصیل منع نشده اید (در صورتیکه در حال حاضر دانشجو هستید، فارغ از اینکه در رشته و مقطع مورد درخواست است و یا غیر از آن)

ریز نمرات مهر و امضا شده ی دروسی که تا به حال در دانشگاه گذارنده اید به زبان انگلیسی و یا ترجمه ی آن (در صورتیکه دروسی گذارنده اید)

ترجمه و کپی پیوست شده ی مدرک فوق دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس و ریز نمرات مهر و امضا شده ی آنها (در صورتیکه دارای این مدارک هستید) - به جای دانشنامه، گواهی اتمام تحصیل دانشگاه هم مورد قبول است

ترجمه شناسنامه و کپی پیوست شده 

گواهی زبان آلمانی ( در صورتیکه دوره ی زبان آلمانی گذارنده اید)

دیگر مدارک دال بر تجربیات و آموزشهای حرفه ای یا فنی که در ایران جنبه ی رسمی دارند.



:: موضوعات مرتبط: اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش , ,
:: برچسب‌ها: مدارک لازم جهت اخذ پذيرش دانشگاههای اتریش , راهنمای تحصیل در اتریش , راهنمایی انتقال دانشجو از اتریش به ایران , معرفی نظام آموزشی اتریش , راهنمای مدرک TOEFL , بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , نحوه اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , تحصيل در دانشگاههای اتریش , اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , اخذ پذیرش , اخذ پذیرش تحصیلی , اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی اتریش , ,
:: بازدید از این مطلب : 1811
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : پنج شنبه 29 بهمن 1393

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش

 

برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های آزاد و سراسری هستند و فارغ التحصیل نشده اند یکی از بهترین فرصت های تحصیلی ، اخذ انتقالی از دانشگاه خود به یکی از دانشگاه های کشور اتریش می باشد.

برای این منظور داوطلب می بایستی دانشجوی رشته مورد نظر در دانشگاه کشور خود و یا کشور دیگری که مورد تائید است باشد ، در واقع پیش شرط درخواست پذیرش جهت دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا آزاد ) در رشته و مقطع مورد نظر می باشد.

برای این منظور با اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه خود به همراه ریزنمرات مهر و موم شده و گواهی عدم منع تحصیلی در دانشگاه خود به همراه سایر مدارک مورد نیاز ، پرونده شما جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر وین و سایر شهرهای اتریش بازگشایی می شود ، لازم به توضیح است در این روش واحدهایی که شما در دانشگاه اولیه خود گذرانده اید مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیاز به گذراندن مجدد این واحد ها در دانشگاه مقصد نمی باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش , ,
:: برچسب‌ها: شرایط اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش , راهنمای تحصیل در اتریش , راهنمایی انتقال دانشجو از اتریش به ایران , معرفی نظام آموزشی اتریش , راهنمای مدرک TOEFL , بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , نحوه اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , تحصيل در دانشگاههای اتریش , اخذ بورس تحصيلی از دانشگاههای اتریش , اخذ پذیرش , اخذ پذیرش تحصیلی , اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش , اخذ پذیرش تحصیلی اتریش , ,
:: بازدید از این مطلب : 1783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : پنج شنبه 26 بهمن 1393

صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی